Digital Analytics Meetup #16

Digital analytics meetup #16 – MLS + Data stories + Airbnb pricing analysis (OKThess, 22 Μαι 2019)

Μετά την παρουσίαση του road to an AI-first world από την Google, επιστρέφουμε με μια ακόμα συνάντηση. Στις 22 Μαΐου στις 18:30, βρισκόμαστε και πάλι στον γνωστό μας στέκι (OK!Thess) με ενδιαφέρουσες ομιλίες από 3 διαφορετικά Projects ανάλυσης δεδομένων. Θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε σε βάθος τον πρώτο Ελληνικό ψηφιακό βοηθό την MAIC που ανταγωνίζεται επάξια ανάλογες λύσεις μεγάλων εταιριών. Θα δούμε πως μετατρέπουμε ένα project ανάλυσης δεδομένων σε χάρμα οφθαλμών μέσω ενός data story. Τέλος θα συζητήσουμε τεχνικές εκτίμησης τιμών ακινήτων στο Airbnb, με πρωτότυπες μεθόδους ανάλυσης δεδομένων από ένα Project που είχε σαν dataset τα ακίνητα στην Αθήνα.

MLS Innovation και MAIC

Η MLS Innovation και η MAIC (MLS Artificial Intelligence Center) ο πρώτος ελληνικός ψηφιακός βοηθός (virtual assistant) θα είναι στο digital analytics meetup, για να δούμε πως δουλεύει ένα τόσο μεγάλο project ανάλυσης δεδομένων. Η MLS Innovation είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες πληροφορικής της Ελλάδας με έδρα την Θεσσαλονίκη. Ιδρύθηκε το 1989, με στόχο την έρευνα, το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την παραγωγή και την προώθηση ηλεκτρονικών συσκευών και προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, δίνοντας πάντα ιδιαίτερη έμφαση στην καινοτομία. Στο ιστορικό της εταιρίας υπάρχουν προϊόντα καινοτομίας με διεθνή παρουσία που ξεκινάνε από τεχνολογίες κλειδώματος CD (Laserlock) και φτάνουν μέχρι την ζωντανή φωνητική αλληλεπίδραση και την ανάλυση μεγάλων δεδομένων (MLS Talk&Drive, MAIC).

Η MAIC είναι ένα προϊόν που έχει την δυνατότητα να αλληλεπιδρά με τον χρήστη. Χρησιμοποιεί τεχνολογίες αναγνώρισης φωνής και έξυπνους αλγορίθμους ανάλυσης δεδομένων για την αυτοματοποιημένη εκτέλεση ενεργειών και την παροχή πληροφοριών μέσω ψηφιακής ομιλίας.

Ο Αλέξανδρος Οικονόμου, Head of R&D στην MLS, είναι πτυχιούχος Χημικός Μηχανικός από το ΑΠΘ με μεταπτυχιακό στην τεχνητή νοημοσύνη από το Πανεπιστήμιο του Cardiff. Έχει 20 χρόνια εμπειρίας του στην ανάπτυξη λογισμικού, την ανάλυση δεδομένων και την τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence) και έχει πλήρη εποπτεία των προϊόντων της εταιρίας. Θα μας περιγράψει την διαδρομή των έξυπνων προϊόντων της MLS και τις εξελίξεις που έχει δει όλα αυτά τα χρόνια στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.

Από την έρευνα αγοράς στο storytelling

Πριν 40.000 χρόνια χρονολογείται η παλαιότερη τοιχογραφία σε σπήλαιο στην περιοχή της Ινδονησίας. Πως όμως αυτό συνδέεται με τους 2.500 Θεσσαλονικείς που απάντησαν στο ερώτημα “Αν έχουν χρησιμοποιήσει τα ηλεκτρικά πατίνια Lime”; Ένα από τα πιο απαιτητικά tasks που έχουν σήμερα οι data analysts είναι να βρουν όμορφους, εύκολους σε κατανόηση και αποδοτικούς τρόπους παρουσίασης των αποτελεσμάτων που ανακαλύπτουν. To storytelling και το Data Visualisation έχουν μπει για τα καλά στη ζωή του Data Analyst σε βαθμό που πλέον το χαρακτηρίζουν “Ο Χρυσός του Μάρκετινγκ”.

O Χάρης Λαλάτσης, ιδρυτής της Ierax Analytix και ο Τάσος Βεντούρης θα μας εξηγήσουν πως μια ιδέα μετατρέπεται σε ερωτηματολόγιο και με ποιόν τρόπο συλλέγεις δεδομένα που έχουν αξία, χρησιμοποιώντας σαν παράδειγμα την έρευνα που ολοκλήρωσαν πρόσφατα για βιώσιμη κινητικότητα στην Θεσσαλονίκη. Θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε πως έγινε η ανάλυση των δεδομένων, ποια είναι τα βήματα μετατροπής απλών αποτελεσμάτων σε ένα μοντέρνο data story και τις τεχνικές που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας αναλυτής δεδομένων για να δώσει περισσότερη ζωή στα αποτελέσματα της δουλειάς του.

Airbnb Pricing: Identifying Primary Determinants through Hedonic Pricing Methods

Ο Κωνσταντίνος Γκοβεδάρος είναι Community Manager στο OK!Thess. Στο παρελθόν έχει ιδρύσει δύο startups που δεν πήγαν τόσο καλά αλλά δεν το βάζει κάτω. Έχει σπουδάσει Μηχανολόγος Μηχανικός στο ΑΠΘ με μεταπτυχιακό στα Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Θα μας παρουσιάσει τις τεχνικές και τα πρώτα αποτελέσματα, από την έρευνα που ολοκλήρωσε πρόσφατα σε δεδομένα από την πλατφόρμα Airbnb. Στόχος της έρευνας ήταν να προβλεφθεί η τιμή ενός ακινήτου στο Airbnb με τεχνικές επωφελούς τιμολόγησης (hedonic pricing methods). Ο όρος hedonic προέρχεται από την ελληνική λέξη “ηδονικός”, αυτό που προσφέρει ευχαρίστηση. Στην οικονομία αυτό μεταφράζεται σε χαρακτηριστικά που επηρεάζουν την αξία ενός προϊόντος και είναι μια τεχνική που έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως στην αγορά ακινήτων. Αναλύοντας χιλιάδες καταχωρήσεις από την Αθήνα στο Airbnb, έγινε προσπάθεια να εκτιμηθεί η αξία των χαρακτηριστικών ενός διαμερίσματος για τους ενοίκους του, ώστε να δημιουργηθεί ένα μοντέλο δυναμικής εκτίμησης τιμών.

Πρόγραμμα

Θα ακολουθήσουμε το γνωστό πρόγραμμα και των προηγούμενων συναντήσεων μας:
18.30 Μαζευόμαστε στο φουαγιέ του OK!Thess, για να γνωριστούμε και να τσιμπήσουμε snacks
19.00 Ξεκινάνε οι παρουσιάσεις
20:30 Ολοκλήρωση των παρουσιάσεων. Όπως πάντα θα έχουμε χρόνο να γνωριστούμε καλύτερα, να πιούμε μπύρες παρέα και να συζητήσουμε θέματα που απασχολούν την κοινότητα και προτάσεις για επόμενα meetup

O χώρος του meetup είναι στο φουαγιέ του ισογείου του OK!Thess, γωνία Κυδωνιών & Μαρίας Κάλλας, στην περιοχή του Μεγάρου Μουσικής.

Εγγραφή

Όπως πάντα η συμμετοχή είναι δωρεάν και ανοιχτή σε όλους, με την εγγραφή στο meetup.com. Για να εγγραφείτε μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα της κοινότητας στο meetup.com

Περισσότερες λεπτομέρειες για αυτή την συνάντηση, προηγούμενες συναντήσεις και νέα της κοινότητας μπορείτε να δείτε στην σελίδα του meetup: https://digitalanalytics.gr.