Στην 16η συνάντηση του Digital Analytics Meetup, Thessaloniki είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε 4 αξιόλογους επαγγελματίες. Όλοι τους έχουν ασχοληθεί με την ανάλυση των δεδομένων. Παρακολουθήσαμε 3 ομιλίες οι οποίες ακούμπησαν διαφορετικές διαστάσεις των digital analytics και ακούσαμε από την MLS πως σκέφτεται ένας voice assistant.
Ο Κωνσταντίνος Γκοβεδάρος, άνοιξε την συνάντηση με μια σύντομη περιγραφή της έρευνας που έτρεξε με σκοπό την πρόβλεψη τιμών για καταλύματα στο airbnb, χρησιμοποιώντας δημόσια δεδομένα και μοντέλα επωφελούς τιμολόγησης (hedonic pricing models). Είδαμε πόσο αξιόπιστα αποτελέσματα μπορεί να εξάγει ένας αναλυτής, αφού ακολουθήσει μερικά βασικά βήματα ώστε να κατανοήσει και να καθαρίσει το σετ των δεδομένων που υπάρχουν ήδη διαθέσιμα στο διαδίκτυο.
Την σκυτάλη πήραν ο Χάρης Λαλάτσης και Τάσος Βεντούρης από την Ierax Analytix. Όποιος έχει παρακολουθήσει παλαιότερα meetups μας, είναι δύσκολο να μην τους ξέρει ήδη. Μέσα από την παρουσίασή τους είχαμε την ευκαιρία να δούμε τα όμορφα αποτελέσματα που μπορεί να δημιουργήσει η συνεργασία ενός έμπειρου market analyst (Χάρης), ενός επιδέξιου data scientist (Τάσος) και λίγης καλλιτεχνικής έμπνευσης. Παρόλο που τα βασικά βήματα μιας έρευνας αγοράς είναι η σωστή συλλογή των δεδομένων και η ανάλυση τους, είχαμε την ευκαιρία να δούμε τα μυστικά που την μετατρέπουν σε μια επιτυχημένη έρευνα αλλά και που κάνουν την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της να είναι πιο προσιτά σε όλους.
Τέλος ο Αλέξανδρος Οικονόμου, Head of R&D στην MLS Innovation, της εταιρίας που γέννησε την MAIC – τον πρώτο έξυπνο ελληνικό ψηφιακό βοηθό (voice assistant) – μοιράστηκε μαζί μας την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης όπως την έζησε από το 2000 μέχρι σήμερα. Είχαμε την ευκαιρία να δούμε με ποιόν τρόπο είχε οραματιστεί ο άνθρωπος τους έξυπνους ψηφιακούς βοηθούς στο παρελθόν και πως ξεκίνησε μια εταιρία από την Θεσσαλονίκη να ανταγωνίζεται επάξια αντίστοιχες εταιρίες του εξωτερικού. Αν θέλετε και εσείς να συμμετέχετε στην εξέλιξη της MAIC, μπορείτε να δείτε της ευκαιρίες απασχόλησης της MLS.
Ομιλίες και Video συνάντησης
Οι παρουσιάσεις από τις ομιλίες είναι διαθέσιμες από τους παρακάτω συνδέσμους:
- Κωνσταντίνος Γκοβεδάρος – Airbnb Pricing: Identifying Primary Determinants through Hedonic Pricing Methods
- Χάρης Λαλάτσης – Τάσος Βεντούρης: Από την έρευνα αγοράς στο storytelling
- Αλέξανδρος Οικονόμου: MLS & MAIC: Πώς φτάσαμε στους ψηφιακούς βοηθούς
Χρήσιμα Link
Παρακάτω μπορείτε να δείτε links και περισσότερες πληροφορίες από ο,τι αναφέρθηκε κατά την διάρκεια της συνάντησης:
Οτιδήποτε άλλο ενδιαφέρον έχετε να μοιραστείτε με την υπόλοιπη κοινότητα μπορείτε να το προσθέσετε στα σχόλια.
Φωτογραφίες
Μέχρι την επόμενη συνάντηση και για όσους δεν μπόρεσαν να την παρακολουθήσουν, μαζέψαμε τις πιο όμορφες στιγμές από το meetup: