2 εβδομάδες μόλις μετά την τελευταία μας συνάντηση, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια ιδιαίτερη ομιλία που συνδυάζει την ανάλυση δεδομένων, τα web analytics και το User experience! Σε συνεργασία με το UX meetup Thessaloniki, αναλύσαμε τον κύκλο ανάπτυξης ενός website και τον τρόπο αλληλεπίδρασης της ομάδας UX με την ομάδα των digital analysts ενός οργανισμού. Όπως ήταν αναμενόμενο η κάθε πλευρά είχε διαφορετικές αλλά ενδιαφέρουσες απόψεις για το αντικείμενο συζήτησης. Και οι 2 πλευρές όμως συμφώνησαν στο ότι είναι απαραίτητη και αναπόφευκτη η συνεχής παρακολούθηση και βελτίωση ενός website, από την πρώτη μέρα της ζωής του. Το συγκεκριμένο meetup ήταν επίσης μέρος της εορταστικής εβδομάδας, με το όνομα DEVit week, την οποία διοργανώνει το DevIt κάθε χρόνο τέτοια εποχή.
UX meetup
Για το UX meetup, η Λένα Λέκκου – Head of Web at SAE Creative Media, με τίτλος “If it ain’t broke, don’t fix it’ – Μύθος ή πραγματικότητα;” μας μίλησε για πρακτικά θέματα design, re-design, και χρήση analytics. Πότε τελειώνει ένα project; Πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να κάνουμε redesign, και τι εννοούμε όταν μιλάμε για redesign; Πότε και γιατί κάνουμε User Evaluations; Τελικά ακούμε τη γνώμη των χρηστών μας ή κάνουμε του κεφαλιού μας; Τι μας λένε τα δεδομένα που συλλέγουμε από τα analytics και πως μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε με δημιουργικό τρόπο; Ας καταρρεύσουμε όλους αυτούς τους μύθους που μας κυνηγάνε εδώ και χρόνια και ας συζητήσουμε πάνω σε συγκεκριμένα case studies ποιό θα ήταν το καλύτερο Design Strategy που θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε σε κάθε περίπτωση.
Digital analytics meetup
Από το digital analytics meetup μας παρουσίασαν ο Παναγιώτης Τζαμτζής (digital analytics consultant) και ο Χρήστος Χρήστου (Data analyst) από την baresquare, με ποιους πρακτικούς τρόπους μπορεί να βοηθήσει μια ομάδα από digital analysts να βελτιωθεί το UX ενός website.
Ένα επαγγελματικό website ξεκινάει να αναπτύσσεται μερικούς μήνες πριν την δημοσίευσή του, αλλά πολλοί ίσως δεν γνωρίζουν ότι η ανάπτυξη του ολοκληρώνεται λίγο καιρό πριν αντικατασταθεί από την επόμενη έκδοση του. Κατά την διάρκεια της “ζωής” του υπάρχουν συνεχώς τεχνικές και αισθητικές βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν, ώστε να καταφέρει να εκπληρώσει τις ανάγκες των επισκεπτών.
Συζητήσαμε πως μπορεί να βοηθήσει το τμήμα digital analytics μιας επιχείρησης ώστε να γίνει πιο εύκολο στην περιήγηση ένα website και να βελτιώσει την εμπειρία των επισκεπτών. Είδαμε εργαλεία (όπως heat-maps, web analytics, session recording) συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιεί ευρέως η αγορά, τα οποία δίνουν την δυνατότητα συνεχούς βελτίωσης λαμβάνοντας υπ’όψιν τις πραγματικές ανάγκες των επισκεπτών. Τέλος συζητήσαμε τον τρόπο που μπορούν να συνδυαστούν όλα αυτά τα εργαλεία μεταξύ τους, με σκοπό την εξαγωγή πιο χρήσιμων πληροφοριών.
O Χρήστος παρουσίασε πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα digital analytics για την συνεχή παρακολούθηση και βελτίωση της εμπειρίας πλοήγησης των χρηστών ενός website και πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα διάφορα tracking εργαλεία προκειμένου να αποκαλυφθούν τα τρέχοντα αδύναμα σημεία. Τέλος είδαμε μερικά βασικά reports που διαβάζει ένας Analytics Manager. Μέσα από αληθινά παραδείγματα είδαμε μία σειρά από διαδεδομένες τεχνικές ανάλυσης που αποσκοπούν στο conversion rate optimization (CRO) και στην απώτερη αύξηση της ικανοποίησης των επισκεπτών.
Ομιλίες και Video συνάντησης
Οι παρουσιάσεις από τις ομιλίες είναι διαθέσιμες στους παρακάτω συνδέσμους:
Φωτογραφίες
Μέχρι την επόμενη συνάντηση και για όσους δεν μπόρεσαν να την παρακολουθήσουν, μαζέψαμε τις πιο όμορφες στιγμές από το meetup: